Fjordparkens Grundejerforening

Referat generalforsamling

Generalforsamling 2023: 



Generalforsamling(er) 2022

Grundejerforeningen Fjordparken

Generalforsamlingen afholdes i Sprotoftens beboerhus den 7 april 2022 og er repræsenteret ved 17 parceller

1. Valq af dirigent.

Morten Niemann blev valgt som dirigent og konstaterede at generalforsamlingen var rettidig og korrekt indkaldt jf. foreningens vedtægter.

2. Bestyrelsens beretninq

Bestyrelsens beretning blev vedtaget med en enkelt bemærkning om rør nedgravet til opsætning af juletræer skal efter brug sikres mod at hunde mf. Kan få ben i klemme.

3. Revideret regnskab til godkendelse.

Driftsregnskabet blev godkend med et overskud på kr. 41.464,-. Overskuddet skyldes primært det afsatte og ikke realiserede beløb til snerydning og et ikke realiseret overskud på investering.

Egenkapitalen er pr. 31 december 2021 kr. 658.834,-. Fordelt på investeringsforening (opsparing til vejvedligehold), Maskinkonto, Gadefestkonto, Mix konto og fri egenkapital.

jf. regnskabsnote overføres kr. 117.000,- til investeringskonto for at nedbringe den frie egenkapital til de vedtagne kr. 50.000.

Kassereren oplyste at der 7. april 2022 er konstateret et fald i værdien på investeringen på ca. 20.000,- grundet den verserende situation globalt.

4. Forslag fra bestyrelsen

- Kontinaent oq budget for 2022.

Kontingent for 2022 fastholdes til kr. 1.000,- pr. parcel og budgettet blev godkendt med et driftsresultat på O kr.

- 9 hullers Discqolfbane i Mosen.

Formanden gennemgik forslaget til en discgolfbane i mosen ud fra det til generalforsamlingen udsendte materiale, og som oplyste at det udsendte materiale ville kunne ændres efter tilkendegivelser fra generalforsamlingens deltagere. 

Til forslaget kom der flere bemærkninger og spørgsmål:

1.Træning på banen er det på bestemte tider

2.Vil en bane med adgang for alle give parkeringsproblemer på stamvejen og kan det i givet fald reguleres. Reguleres i givet fald af færdselsloven efter opsætning af skiltning

3.Er der for mange huller i de 9 og er placeringen hensigtsmæssig. Kan reguleres efter aftale med Disc Golf klubben.

4.Discgolfbanen ville være et attraktivt gode for områdets beboere.

5.Vil banen animerer folk til at holde "fest' på området

6.Skal de direkte berørtes mening have større vægt en andre som bor i de fjerneste hjørner i forhold tit banen.

Efter en summen over de tilkendegivelser, som var kommet blev det foreslået, at der skulle indføres i kontraktudkastet; at banen skulle evalueres 6 mdr. efter ibrugtagning med hensyn til gener så som støj og parkering, og ud fra dette skulle et fortsat samarbejde med Disc Golf klubben afgøres. Med disse ændringer blev forslaget sat til afstemning.

Af de 17 repræsenterede parceller blev det optalt at der var 21 stemmeberettigede. Der blev registreret 9 for forslaget og forslaget blev taget af bordet.

EFTERSKRIFT.

Der er efterfølgende gjort opmærksom på, at der kan være sket procedurefejl ved afstemningen. Dette har bestyrelsen taget til efterretning og indkalder til ekstraordinær generalforsamling, kun med Disc Golf bane på dagsordenen. Tid og sted senere

5. Forslag fra medlemmer

Ingen indkomne fortag

6. Fremlæqqelse af budqet for 2022 til godkendelse

Budgettet blev godkendt dog med mulighed for at flytte kr. 3.600,- fra snekontoen til vedligehold af hjertestarter, hvis det ikke lykkes at få bemandet 4 indsamlingsruter for Hjerteforeningen den 24. april 2022, som eller vil give gratis service det næste år frem

7. Valq af personer til bestyrelsen

Kasper Jensen genvalgt til formand for en toårig periode.

Bestyrelsesmedlem Karina Dalum genvalgt for 2 år.

Bestyrelsesmedlem Emmy Petersen genvalgt for 2 år

8. Valg af suppleanter

1.suppleant : Bo Nielsen genvalgt for en etårig periode

2.suppleant : Merete Leisner genvalgt for samme periode 

9. Valq af revisor

Peder Klinge Søndergaard genvalgt for en etårig periode 

10. Evt.

Der bliver ingen officiel Sct. Hans bål i mosen 2022 men der må gerne arrangeres bål, hvis der er grundejere der ønsker det. 

Dirigenten takkede for god ro og orden

(originale referat med bilag kan ses ved formanden)

********** 

Grundejerforeningen Fjordparken

Ekstraordinær generalforsamlingen afholdes i Mosen den 11 maj 2022 og er repræsenteret ved 21 parceller, heraf 4 ved fuldmagt

1 Valg af diriqent.

Kasper L Jensen varetog hvervet som dirigent på den ekstraordinære generalforsamling og konstaterede at denne var rettidig indkaldt.

2.Bestyrelsens beretninq

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skyldtes fejl i afstemningsprocedure under den ordinære generalforsamling under punkt 4 "etablering af 9 huller Disc Golfbane i mosen", hvilket bestyrelsen blev gjort opmærksom på efter generalforsamlingen. Efter vedtægterne har hver parcel 2 stemmer.

På generalforsamlingen var der 17 parceller repræsenterede. Der blev optalt 21 stemmeberettigede hvoraf 9 stemte for, hvilket blev konkluderet til, at der ikke var et simpelt flertal for forslaget. Der blev ikke optalt stemmer imod eller blanke stemmer.

3.Forslaq fra bestyrelsen

Der afholdes en ekstraordinær generalforsamling hvor de korrekte optællingsbetingelser jf. vedtægterne bliver præciseret. Samtidig medtages en udvidelse af kontraktforslaget mellem foreningen og Disc Golfklubben med punkterne 9 — 11. Udvidelsen af dette er ønsker som fremkom på den ordinære generalforsamling.

Udkast til ændret kontrakt er udsendt sammen med indkaldelsen.

Efter en kort spørgerunde med uddybelse af materialet om banen og etableringsbetingelser, som var bilag til den ordinære generalforsamling, blev der gjort klar til skriftlig afstemning om etableringen af en discgolfbane på grundejerforeningens grund i samarbejde med Disc Golf klubben.

Der var repræsenteret 17 husstande ved fremmøde og 4 ved fuldmagt svarende til 42 stemmeberettigede.

Fordeling af afgivne stemmer:

For forslaget om etablering af bane stemte 26

Imod stemte 14 og der blev afleveret 2 blanke.

Forslaget blev vedtaget med ordlyden i den udvidede kontrakt.

Formanden blev bemyndiget til at tage kontakt til Disc Golfklubben med henblik på opstart af den praktiske del af samarbejdet.

(originale referat med bilag kan ses ved formanden)

Generalforsamling 2021

Grundejerforeningen Fjordparken

Generalforsamlingen var korrekt indkaldt til d. 27. april 2021, men grundet forsamlingsforbuddet udsendtes en meddelelse om betinget udsættelse, hvor den siddende bestyrelse fortsatte med arbejdet. 

Der blev igen indkaldt til generalforsamling i Grundejerforeningen Fjordparken, til den 16. juni 2020, ved omdelt skrivelse til alle husstande .

Generalforsamling blev afholdt i Aktivhuset Sprotoften.

Dagsorden:

1) Valg af dirigent

2) Bestyrelsens beretning

3) Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse

4) Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af kontingent

 - bestyrelsen foreslår kontingentet fastholdes på 1.000,- kr./år

5) Forslag fra medlemmer

 - ingen

6) Fremlæggelse af næste års budgetforslag til godkendelse

7) Valg af medlemmer til bestyrelsen:

 - medlem/kassér; David D. Livoni

 - medlem; Keld Møller

8) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen:

 - 1. suppleant; Bo Nielsen

 - 2. suppleant; Merete Leisner

9) Valg af revisor

 - Peder Klinge Søndergaard, Fjordparken 18

10) Evt.

Ad 1:

Valg af ordstyrer:  Peder Klinge Søndergaard blev valgt og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indvarslet ved omdelte indkaldelser med dagsorden og tilhørende dokumenter, samt orientering om den gældende coronasituation: "Orientering til beboerne i Fjordparken".

Ad 2:

Bestyrelsens beretning blev vedtaget.

Formanden henviste til den rudsendte beretning og uddybede punktet om oprensning af pil i mosen, som ikke udføres, da der er givet afslag på de fondsansøgninger der har været ude.

Ad 3: 

Revideret regnskab godkendt.

Grundet forsamlings situationen og den manglende sne til vinterbekæmpelse udviser regnskabet et overskud på kr. 38.605,- mod et budgetteret underskud på kr. 7.000,-

Der har i det forgange år været en gevinst på kr. 16.000,- til "vejfondsinvesteringen", som d.d. har en værdi på kr. 416.000,-.

Ad. 4:

Bestyrelsens forslag til kontingent på kr. 1.000, for 2021 blev godkendt.

Ad. 5:

Der var ingen forslag fra medlemmer.

Ad. 6:

Budgettet for 2021 vedtaget.

Budgettet er i balance med udgifter på kr. 91.000,- og indtægter fra kontingent på samme størrelse. Der afsættes igen 20.000,- kr. til vinterbekæmpelse, som anvendes i overensstemmelse med kommunens forskrifter for vinterbekæmpelse af samme vejtype som Fjordparken.

Posten diverse omfatter bl.a. revisor, udlæg bestyrelse, generalforsamling, indflyttergaver mv., abonnement hjemmeside, bankgebyr til LEI (investering) og pynt jul og påske.

Ad. 7:

Kasserer, David Livoni og medlem, Keld Pilgaard Møller modtog genvalg uden modkandidater, for en ny 2-årig periode.

Ad. 8:

Både Bo Nielsen og Merete Leisner blev valgt som suppleanter for en ny 1-årig periode.

Ad. 9:

Bestyrelsen indstillede Peder Klinge Søndergaard, Fjordparken 18, som afløser for foreningens tidligere revisor, som har ønsket at trække sig efter 40 år på posten.

Peter nedlagde midlertidigt sit hverv som dirigent og fortalte om sine forudsætninger for at bestride hvervet.

Peder Klinge Søndergaard blev valgt, hvorefter han fortsatte som dirigent.

Ad. 10:

Problemstillingen om renovering af fortove i relation til de forestående gravearbejde ønskes løst ved bestyrelsens mellemkomst.

Der har været kontakter til Energi Fyn om fjernelse af graffiti fra transformerstation i mosen efter formanden selv havde forsøgt at fjerne skriften. Kontakten er endnu uden resultat.

Bænke i mosen ønskes renoveret og der skal tages beslutning om antal og evt. type for nye. Der blev gjort opmærksom fra det grønne hold på at alt for mange bænke kan være en udfordring for græsklipning.

Unge/ældres brug af mosen er fint, men ikke alle mener det skal være ledsaget af høj musik.

Der bør tages kontakt til kommune om tilskud til renovering eller nye legeredskaber, da legepladsen er offentlig tilgængelig og heldigvis benyttes flittigt af både beboere og omliggende institutioner.

Dato for mosedag 2021 fastlægges og må gerne være i slutningen af august.

Stor ros til juletræsinitiativet. Inden næste jul skal rørene som fungerer som fødder ændres så afstanden til fortovet øges. Nye rør monteres ca. 75 cm inde i græsarealet. Skal monteres så afstanden mellem rørene ikke ændres af hensyn til de fabrikerede ledningers længde.

(originale referat med bilag kan ses ved formanden)

Generalforsamling 2020

Grundejerforeningen Fjordparken

Generalforsamlingen var indkaldt til 22. april 2020. Grundet forsamlingsforbuddet udsendtes en meddelelse om betinget udsættelse, hvor den siddende bestyrelse kunne fortsætte med arbejdet. Medlemmer kunne skriftligt tilkendegive deres indstilling hertil og havde bestyrelsen ikke fået svar inden 6. april 2020 betragtedes udsættelsen af generalforsamlingen på ubestemt tid under den siddende bestyrelse som accepteret.

Den 26. maj 2020 indkaldes ved omdelt skrivelse alle husstande til generalforsamling 2020 i Grundejerforeningen Fjordparken den 11. juni 2020.

Generalforsamling blev afholdt 11. juni 2020 i Aktivhuset Sprotoften med deltagelse fra 11 grunde.

Dagsorden

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse
  4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af kontingent
    a) bestyrelsen foreslår kontingent fastholdes på kr. 1.000,- for 2020
  5. Forslag fra medlemmer
    a) Kurt Jensen Fjordparken 25A: Gelænder ved trappe/ sti til Lavendelvænget
    b) Emmy S Petersen Fjordparken 15: Fibernet - arbejdsgruppe
  6. Fremlæggelse af budget gældende fra 01.01.2020 – 31.12.2020
  7. Valg til bestyrelsen
    a) Formandfor 2 års periode.  Kasper Lein Jensen modtager genvalg
    b) 2 Bestyrelsesmedlem 2 års periode.  Lars Nielsen modtager ikke valg og Morten Nørby er fraflyttet Fjordparken. Bestyrelsen foreslår de nuværende suppleanter Karina Dalum og Emmy S Petersen til de 2 ledige bestyrelsesposter.
  8. Valg af 2 suppleanter 1års periode.
    Bestyrelsen foreslår
    1. suppleant:  Bo Nielsen Fjordparken 77
    2. Suppleant:  Merete Leisner Fjordparken 47
  9. Valg af revisor
    Bestyrelsen foreslår genvalg af Karen Magrethe Nielsen Vedbenvænget 29, som oplyser at 2020 er sidste periode hun opstiller.
  10. Evt

Ad 1:

Valg af ordstyrer:  Morten Niemann fra nr. 17 blev valgt og han konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indvarslet ved omdelt indkaldelse den 26. maj 2020 med samme dagsorden som gældende for tidligere indvarslet generalforsamling.

Ad 2:

Bestyrelsens beretning var før indkaldelse til den aflyste generalforsamlingen 22. april udleveret til alle husstande. Bestyrelsens beretning blev taget godkendt.

Bestyrelsens beretning se bilag.

Ad 3:

Kassereren gennemgik driftsregnskabet på de enkeltposter, hvor der var en betydelig afvigelse fra budgettet, og fremhævede at årets overskud på 48.391 kr. primært skyldtes, at der ikke havde været sne eller is i 2019, som skulle bekæmpes og en urealiseret gevinst på 29.862 kr. Jf. generalforsamlingsbeslutning 2018 om ” vejfondens” midler, hvor der blev investeret 350.000,00 kr. i Danske Banks investering Mixopsparing.

Ved regnskabsafslutning pr. 31. december 2019 overføres udover de budgetterede 15.000 kr. yderlige 21.763 kr. til vejkontoen. Beløbet udgør den del af egenkapitalen som overstiger 50.000 kr.

Regnskabet blev godkendt .

Se revideret og godkendt regnskab i bilag.


På forespørgsel fra en grundejer kunne det oplyses at de investerede midler i vejfonden inkl. overførsler fra 2018 og 2019 pr. 31. marts 2020 havde en værdi på 336.000 og pr. 10. juni 2020 en værdi på 356.000 kr. hvilket betyder, at Coronaenind til videre har været et dyrt bekendtskab for grundejerforeningen, selv med en investeringsprofil med lav risiko.

Ad 4:

Kontingent fastsættes uforandret til kr. 1.000 for 2020.

Ad 5:
a): Forslag om etablering af gelænder til trappe på sti til Lavendelvænget blev vedtaget og der blev sat et beløb på maks. 7.500 kr. til arbejdet.

Gelænderet udføres af stål og billigst mulig af medlemmer af foreningen. Keld fremskaffer materialer og indkalder til etableringsdag i løbet af sommeren.

b): Forslag om fibernet til Fjordparken blev belyst med de i dag kendte forhold og der blev nedsat en arbejdsgruppe som på nuværende tidspunkt består af Emmy og Kasper. Gruppen skal undersøge om tilslutningsmulighed, betingelser og omkostninger. Gruppen er åben for alle interesserede.

Ad 6:
Budgettet for 2020 blev godkendt med den ændring som fremgår af punkt 5a, således at budgettet for 2020 udviser et underskud på kr. 7.500,-
Se budget 2020 i bilag

Ad 7:
a) Valg af formand: Kasper Jensen var opstillet og blev genvalgt for 2 år.
b) Øvrige bestyrelsesposter: Karina Dalum og Emmy S Petersen valgt til de 2 ledige bestyrelsesposter for en 2 år.

Ad 8:
Som suppleanter for en etårig periode blev valgt
1. suppleant:

Bo Nielsen Fjordparken 77
2. Suppleant:

Merete Leisner Fjordparken 47

Ad. 9:
Som revisor blev Karen Magrethe Nielsen genvalgt og det blev præciseret at foreningen i det kommende år skulle se sig om efter en ny revisor, da Karen Magrethe ikke genopstiller.

Ad 10:
EVT. Punktet hvor alt kan diskuteres men intet vedtages.

Påskeliljer i lygtepælene var et godt initiativ og måske skulle det følges op med juletræer 3 – 5 stk med lys langs fortovet til mosen i julemåneden. Inspirationen kommer af det store juletræ som i december 2019 prydede indkørslen i Fjordparken fra haven i nr. 15

Der blev rejst spørgsmål om, der var lovgrundlag for Grundejerforeningen til at henstille til grundejer om orden og ryddelighed på de private grunde. Det er der ikke, men arealer med offentlig adgang, veje og fortove, kan reguleres efter kommunale vedtægter og med kommunen som påtaleberettiget. Det drejer sig bl.a.  om klipning af hæk og friholdelse af gangareal mod og på fortov, højde til beplantning over fortovs- og vejareal samt parkering af trailere på vejarealer. Både på private fællesveje og offentlige veje. Selv om det er kommunen som er påtaleberettiget, så husk at reglerne er der og de må meget gerne overholdes, hvad enten det gælder parkering af trailere eller campingvogne eller friholdelse af færdselsarealer på fortov og vej.

Svar på bestyrelsens henvendelse til Parcelhusejernes landsforening om deltagelse i foreningens generalforsamling, hvilket organisationen ikke har resurser til. De vil gerne fortælle om deres tilbud til medlemsforeningernes bestyrelse og /eller grundejere ved møder placeret efter en plan, som de udarbejder og som dækker flere grundejerforeninger samme dag.
Husk at PL tilbyder rådgivning af forskellig art og meget af denne rådgivning er omtalt i bladet mit HUS, som PL fremsendes til samtlige grundejere i Fjordparken.

Da mosedagen i foråret blev aflyst vil næste arrangement med vedligeholdelser af moseområdet blive annonceret til sidst i september eller engang i oktober. Arrangement som vanlig med lidt godt til ganen. Container opsættes fra 9. – 19 oktober 2020.

Når vi nu er ved aflysninger blev foreningens tur til Refsvindinge Bryggeri også ramt af Corona, men en ny tur arrangeres, når det er muligt at få en aftale med bryggeriet. Mere her om på omdelt seddel med pris, omfang og dato.
Der vil ligeledes blive arrangeret en slotsrundvisning hvis det er mulig hen over sommeren.

Sommerfesten er ikke aflyst men udskudt til næste år.

Affaldsstativet ved mosen skal rette og gøres fast så låg ikke sidder fast, eller ønskes et nyt stativ.

Sct. Hans bål i mosen vil blive gennemført dog under hensyntagen til maks. 50 personer samt indbyrdes afstand på 1m.

Opfordring til alle: Meld dig til gå for hjerteforeningen, det vil give et års gratis service på vores hjertestarter. Indsamlingen er den 30. august 2020 og tilmelding kan ske på hjerteforeningens hjemmeside. Ved hver tilmelding skal nævnes at man går for Fjordparken Nyborg

Ordstyren takkede for god ro og orden mødet afsluttet lidt før 21.00

Generalforsamling 2019

Grundejerforeningen Fjordparken

Generalforsamling afholdt 25. april 2019 i Aktivhuset Sprotoften med deltagelse fra 12 grunde.

Dagsorden

Valg af dirigent

Bestyrelsens beretning

Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse

Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af kontingent for 2019
4a fremlæggelse af investeringsalternativer fra lokale pengeinstitutter jf. generalforsamling 2018

Forslag fra medlemmer

Fremlæggelse af budget gældende fra 01.01.2019 – 31.12.2019

Valg af bestyrelsesmedlemmer
Kasserer 2 års perioder
Bestyrelsesmedlem 2 års periode

Valg af 2 suppleanter 1års periode

Valg af revisor

Evt

Ad 1:

Morten Niemann fra nr. 17 blev valgt og han konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indvarslet .

Ad 2:

Bestyrelsens beretning blev før generalforsamlingen udleveret til alle husstande. Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.

Bestyrelsens / formandens beretning se bilag.

Ad 3:

Kassereren gennemgik driftsregnskabet på de enkeltposter, hvor der var en betydelig afvigelse fra budgettet, og fremhævede at årets overskud på 29.469,23 kr. primært skyldtes, at der ikke havde været sne eller is i 2018, som skulle bekæmpes. Endvidere blev en udgift til advokat på 1.500,00 kr. til rådgivning i forbindelse med den nye persondatalov fremhævet sammen med en udgift på ca. 750,00 kr. som er pålagt foreningen grundet investering i værdipapirer.

Jf. generalforsamlingsbeslutning 2018 punkt 4 er ” vejfondens” midler geninvesteres med 350.000,00 kr. i Danske Banks investering Mixopsparing.

Ved regnskabsafslutning pr. 31. december 2018 var den frie egenkapital på 76.957,73 kr. Et beløb som efter vedtagelse i 2018 skal nedbringes til maks. 50.000,00 kr. ved ekstra hensættelse til ”vejfonden”

Investeringen i  ”vejfonden” viste ved 2018´s slutning et tab på 13.507,89 kr. men var   den. 24. april 2019 ændret til en gevinst på 7.344,40 kr.

Regnskabet blev godkendt .

Se revideret og godkendt regnskab i bilag

Ad 4:

Kontingent fastsættes uforandret til kr. 1.000 for 2019.

4a. Der er indhentet udtalelser fra 4 lokale pengeinstitutter om mulighed for investering. Fuld sammenlignelige tilbud på ÅOP kan ikke opnås, da hvert pengeinstitut har sin egen måde at stille tillægskrav på. Dette kan være omkostninger for at have foreningskonti, netbank og lignende i forbindelse med brugen af instituttets investeringsmuligheder.  Alle ”tilbud” er baseret på lav risiko og efter gennemgang af disse enedes generalforsamlingen om at fastholde det arrangement der allerede er indgået med Danske Bank om   Mixopsparing.

Ad.5:

Der var ingen forslag indkommet fra medlemmer.

Ad 6.

Budgettet for 2019 blev godkendt, dog med forespørgsel, hvorfor der budgetteres med underskud. Kassereren fremhævede afsætning af midler til rydning af sne i vængerne som grunden.

Se budget 2019 i bilag

Ad 7
Valg af bestyrelsesmedlemmer for en periode af 2 år.

Kasserer Hans Skovridder ønsker ikke at fortsætte efter at have siddet på posten i 40 år. Ligeledes er Keld Pilgaard Møller på valg, han modtager genvalg.

Til posten som ny Kasserer er valgt David Livoni og Keld Pilgaard Møller er genvalgt til bestyrelsen.

Ad 8

Valg af suppleanter
Til 1. suppleant er Karina Dalum Nielsen valgt og til 2. suppleant   er Emmy Rasmussen

Ad. 9

Valg af revisor

Karen Magrete Nielsen Vedbenvænget 29 5800 Nyborg er valgt under forbehold af endelig tilsagn.

Ad. 10

Der er lavet et nyt elskab ved mosen og en stor tak til Jesper Beiglböck for indsatsen. Skabet er konstrueret så en evt. hjertestarter kan monteres på skabet. Foreningen er tilbudt en sådan ved deltagelse  i   Hjerteforeningens landsindsamling med min. 15 personer.

Udgiften til opsætning og drift vil i givet fald påhvile Grundejerforeningen og vil anslået andrage 800,00 kr. / år

Parcelhusejernes Landsforening,  PL, som foreningen er medlem af bør inviteres til næste generalforsamling eller separat møde, for at berette om landsforeningens virke.

Festgruppen for afholdelse af grundejerforeningens 40 års jubilæum et trådt sammen, men der er ikke meldt en dato ud for afholdelse af arrangementet. Et godt skud vil dog være sidst i august. Der arbejdes med forslag om etablering af hoppeborg samt telt til arrangementet.

Endelig kom der en opfordring fra beboere på den høje del af H`et om at bilister af enhver art accepterer den anbefalede hastighed på 30 km./time. De som bruger bl.a. nethandel kan god gøre deres transportører opmærksom på den vejledende hastighed.

Mødet sluttede med en lille gennemgang af, hvad kassereren har foretaget sig gennem de sidste 40 år i foreningens regi, samt en stor tak for dette.

Ordstyren takkede for god ro og orden